Afspraak maken

De balies van Publiekszaken zijn in verband met het Coronavirus vanaf vrijdag 20 maart 2020 alleen open voor aanvragen die strikt noodzakelijk zijn en niet digitaal aangevraagd kunnen worden. U kunt alleen langskomen op afspraak. Vrije inloop is dus niet mogelijk. 

Door de huidige lockdown zijn de openingstijden aangepast. 

Aangepaste openingstijden 

  • Wij zijn op alle werkdagen van 09.00 uur tot 16.00 uur telefonisch bereikbaar. 
  • De balies zijn op alle werkdagen van 09.00 uur tot 12.30 uur open. Op woensdag is de balie van 08.00 uur tot 16.00 uur open. We kunt alleen langskomen op afspraak.

U kunt voor de volgende producten een afspraak maken:

  • aanvragen van een paspoort
  • aanvragen van een identiteitskaart
  • aanvragen van een rijbewijs
  • eerste vestiging (inschrijving) of hervestiging in Nederland
  • erkenning (ongeboren) kind
  • geboorte aangifte
  • melding voorgenomen huwelijk/partnerschap
  • aanvragen van een attestatie de vita (bewijs van in leven zijn)
  • aanvragen van een briefadres
  • afhalen paspoort, identiteitskaart en rijbewijs 
  • aangifte van overlijden

Wilt u uw afspraak wijzigen of annuleren?

Dat kan! U krijgt na het maken van een afspraak een bevestiging per e-mail. Hier vindt u een link waarmee u de afspraak kunt wijzigen of annuleren.

Nieuwe ID kaarten vanaf 2 augustus 2021 (geen afspraken op donderdag 29 juli en vrijdag 30 juli 2021)

Vanaf 2 augustus 2021 komt er een nieuw model voor de Nederlandse ID kaarten. Door landelijke updates kunnen er op donderdag 29 juli en vrijdag 30 juli geen afspraken ingepland worden voor het aanvragen van paspoorten of ID kaarten. Afhalen van deze documenten kan wel. Wilt u een afspraak maken voor overige zaken? Dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen (0299 658 585).