medewerker Frontoffice (specialisme uitkeringsadministratie)

Over de vacature

Openingsdatum
12-09-2024
Sluitingsdatum
30-09-2024
Contract
vast
Uren per week
24 uur
Salaris
maximaal € 3.831,- bruto per maand
Salarisschaal
Schaal 7
Opleidingsniveau
MBO+ werk- en denkniveau

De gemeente Waterland zoekt
medewerker Frontoffice (specialisme uitkeringsadministratie)

(24 uur per week)  

De uitdaging

Als medewerker Uitkeringsadministratie word jij de spin in ons web! Je houdt je bezig met verschillende administratieve werkzaamheden en je hebt contact met onze inwoners! Je eerste focus is ervoor zorgen dat onze inwoners uitkeringen correct en tijdig ontvangen; de echte uitkeringsadministratie. Daarnaast wordt je takenpakket uitgebreid met frontofficetaken. Dat betekent dat je (hulp)vragen die binnenkomen via verschillende kanalen beantwoord of doorzet naar de juiste collega. 

Bij voorkeur heb je ervaring als medewerker Uitkeringsadministratie, kennis van de Participatiewet en heeft Suite voor Sociaal Domein/Centric geen geheimen voor jou. Het allerbelangrijkst is echter dat je sterk met cijfers bent, secuur werkt en dat dienstverlening hoog in je vaandel staat.

De organisatie

De gemeente Waterland telt ruim 17.000 inwoners en bestaat uit de kernen Broek in Waterland, Ilpendam, Katwoude, Marken, Monnickendam, Overleek, Purmer, Uitdam, Watergang en Zuiderwoude. Waterland wordt gekenmerkt door een combinatie van authentieke kernen met hoogwaardige cultuurhistorische achtergrond, afgewisseld met een groen en open landschap met een bijzonder veenweidegebied. De naam Waterland verwijst naar de vele waterrijke gebieden, en de ligging aan de Gouwzee en het Markermeer. De ligging van Waterland nabij Amsterdam is economisch, recreatief en toeristisch aantrekkelijk. De combinatie van die factoren wordt ook wel gezien als ‘het Waterlandse goud’. 

Het team

De Uitkeringsadministratie maakt deel uit van Team Toegang van de Afdeling Samenleving. Het team bestaat met jou erbij uit 5 medewerkers. We willen dit team graag samen met jou verder ontwikkelen. 

Wij vragen

Je houdt van uitdagingen, werkt graag samen en jezelf ontwikkelen is vanzelfsprekend voor jou. Bij voorkeur heb je een MBO+ werk- en denkniveau. Je bent een sociale, communicatieve en klantgerichte collega die goed in staat is om zelfstandig én in teamverband te werken. Ben je daarnaast ook stressbestendig, cijfermatig sterk én heb je een warm hart voor onze inwoners dan gaan wij met jou graag het gesprek aan! De weekbezetting bespreken we in overleg met je collega’s, net als een thuiswerkdag.  

Je werkzaamheden zijn o.a.

  • Invoeren, controleren van clientgegevens en fiatteren.
  • Verwerken van besluiten tot uitbetaling en aanmaken werkprocessen
  • Verwerken van facturen en declaraties
  • Beoordelen en verwerken van Persoonlijke Verklaringen en Loonstroken
  • Maken van (her)berekeningen, inkomstenverrekeningen en bruteringen
  • Draaien van betaalruns 
  • Verwerken en afhandelen van IB-signalen
  • Verwerken van de debiteurenadministratie
  • Verwerken van Derdenbeslag 
  • Afdelingen ondersteunen bij hun werkzaamheden
  • Frontofficetaken; o.a. mailboxbeheer, telefoondienst e.d.
  • Goed verloop van de bedrijfsprocessen c.q. verbeteren van bedrijfsprocessen.
  • Ondersteunen van collega’s bij vragen t.a.v. de Uitkeringsadministratie
  • Regie voorwerk voor de jaarafsluiting 

Wij bieden 

  • een contract voor een jaar met uitzicht op een vast dienstverband;
  • een salaris van maximaal € 3.831,- bruto per maand (schaal 7 CAO gemeenten salaristabel 1 oktober 2024) bij een dienstverband van 36 uur. Voor een minder ervaren kandidaat geldt de aanloopschaal (schaal 6).;
  • een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto maandsalaris; 
  • de mogelijkheid tot hybride werken (in overleg met je collega’s), waarbij je een deel van de week thuis kunt werken;
  • een aantrekkelijke reiskostenvergoeding en thuiswerkvergoeding; 
  • goede ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden;
  • dienstauto’s die beschikbaar zijn voor huisbezoeken 
  • aandacht voor vitaliteit, bijvoorbeeld door een fietsregeling vanuit het IKB, een vitaliteitsbudget en het organiseren van zaalvoetbal;
  • een actieve personeelsvereniging. 

Kernwaarden en competenties

In Waterland zijn belangrijke kernwaarden: lef, verbinding, vertrouwen en nieuwsgierigheid.  

Voor deze functie zijn de volgende competenties van belang: luisteren, analyseren, samenwerken, kostenbewustzijn en oplossingsgerichtheid. 

Integriteit 

Onbesproken gedrag is een voorwaarde om bij ons te kunnen werken. Daarom vragen wij jou een integriteitverklaring te ondertekenen en een verklaring omtrent gedrag te leveren.  

Bij de gemeente Waterland staan diversiteit en inclusiviteit hoog in het vaandel. Wij streven er naar om onze organisatie een afspiegeling van de samenleving te laten zijn waarbij geen onderscheid wordt gemaakt tussen geslacht, etniciteit, geloofsovertuiging, leeftijd et cetera. Wij kijken puur naar je vakmanschap en de optimale match! 

Vragen?

Natuurlijk kunnen we niet alle informatie kwijt in deze advertentie en heb je mogelijk nog vragen.  

Neem dan gerust contact op met Laura Swart 0615453265 of Maaike Bouquet, HR-adviseur 06 21000 495.   

Reageren

Ben je enthousiast geworden? Stuur jouw CV en motivatiebrief uiterlijk  30 september  naar vacature@waterland.nl. De eerste sollicitatiegesprekken staan gepland op 8 of 14 oktober. We vragen je om daar rekening mee te houden in jouw agenda.  

Wie weet verwelkomen wij jou binnenkort in ons team! 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.