Lokaal Meldpunt Minder Regels

De gemeente werkt aan het veranderen van overbodige, tegenstrijdige en onduidelijke gemeentelijke regels en procedures. Ons doel is het verbeteren van de dienstverlening van gemeente Waterland. Wij willen graag weten wat uw ervaring is met de gemeentelijke regels en de procedures. Loopt u tegen onduidelijke formulieren, complexe regels of omslachtige procedures aan?  Vertel het ons!

Waarom een meldpunt?

Om het voor u zo makkelijk mogelijk te maken. Minder regels betekent namelijk, minder bureaucratie. Met uw mening kunnen we kritisch kijken naar onze regels en procedures. Misschien zijn ze wel te lastig of zelfs overbodig. Met uw hulp kunnen we onze dienstverlening verbeteren.  Meld daarom waar u tegenaan loopt bij gemeentelijke procedures en vertel ons uw verbeterpunten.

Wat meldt u bij het meldpunt?

Bij het Lokaal Meldpunt Minder Regels kunt u over de volgende onderwerpen een melding indienen:

  • procedures
  • regelgeving
  • informatievoorziening
  • dienstverlening

Hoe kunt u een melding doen?

U kunt uw melding doen via bijgaand reactieformulier.

Wat gebeurt er met uw melding?

Met uw idee├źn en signalen willen wij onze dienstverlening verbeteren. U ontvangt een persoonlijke reactie op uw melding. Het aanpassen van regels en procedures kost tijd. Soms enkele maanden wanneer behandeling in de gemeenteraad nodig is. Natuurlijk wordt u hiervan op de hoogte gebracht.

Het Lokaal Meldpunt Minder Regels is niet bedoeld voor meldingen over schade of overlast in uw buurt. Dit kunt u melden via het formulier melding openbare ruimte. Voor informatie over of het indienen van een klacht of bezwaar kunt u terecht in ons Digitaal Loket. 

contactformulier

Uw gegevens
captcha